BiznesInternetNa czasie

Pozycjonowanie czy reklama AdWords?

Kiedy uruchamiamy stronę internetową, chcemy, aby cieszyła się dużą popularnością, chcemy mieć dużo klientów, czytelników, odwiedzających. Do osiągnięcia tego celu musimy sięgnąć po rozwiązania e-marketingu. Działań i typów marketingu internetowego jest bardzo wiele, my jednak zajmiemy się wyłącznie dwoma najbardziej popularnymi rozwiązaniami. Pozycjonowanie i AdWords, bo o nich tu mowa, to metody na podniesienie „zasięgu” naszej witryny oraz jej widoczności i popularności w Sieci. Który sposób jest najbardziej skuteczny i przyniesie nam najlepsze wyniki?
Jakie korzyści niesie za sobą Google AdWords?

Kampanie reklamowe google Ads (nowa nazwa rozwiązania) składają się z reklam zawierających linki sponsorowane, które wyświetlają się nad zwykłymi, organicznymi wynikami podczas wyszukiwania. Reklamy gogle Ads oznaczone są zieloną ramką z napisem REKLAMA.

Reklama AdWords

Kampanie AdWords charakteryzują się niesamowicie wysoką skutecznością w krótkim czasie. Tworząc kampanie, wybieramy interesujące nas tematyki, słowa kluczowe. Google znając nasze cele, nakieruje potencjalnych klientów poszukujących określonej usługi, oferty czy towaru na naszą stronę. W naszej kampanii możemy uwzględnić parametry demograficzne, takie jak lokalizacja, wiek czy płeć potencjalnych odwiedzających (chociaż w tych dwóch ostatnich przypadkach nie sprawdza się to najlepiej). A także czas, kiedy mają one być wyświetlane. W AdWords mamy ciekawy modelem płatność, płacimy tylko wtedy kiedy ktoś kliknie naszą reklamę, jest to tzw. PPC (Pay per click). O tym ile chcemy przeznaczyć środków na kampanię reklamową, decydujemy sami. Należy wziąć pod uwagę, że interesujące nas frazy, słowa kluczowe mogę być mniej lub bardziej popularne, te mniej są tańsze, a te popularniejsze zazwyczaj droższe. Naszą kampanię możemy w każdej chwili konfigurować, aby ją jak najskuteczniej optymalizować. Jeżeli już zdecydujemy się na AdWords, możemy kampanie przeprowadzić samodzielnie lub skorzystać z usług firmy zajmującej się marketingiem w Internecie. Chociaż na pierwszy rzut oka, prowadzenie kampanii Ads wydaje się proste, to w rzeczywistości wymaga to sporo wiedzy i doświadczenia, aby zyskać jak najwięcej korzyści z prowadzenia kampanii.

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie…

To jego głównym celem jest podejmowanie wszelkich działań, które mają za zadanie uzyskać jak najwyższą pozycję naszej strony w wynikach organicznych wyszukiwarki internetowej. Pozycjonowanie to bardzo złożony proces, na który składa się wiele czynników. W przeciwieństwie do AdWords efekty są widoczne dopiero po pewnym czasie, ale za to skutki odczuwane są przez długi okres. Jeśli jednak zdecydujemy się na tego typu działania, warto pamiętać, że pozycjonowanie, nie jest działaniem jednorazowym, ale długofalowym. O utrzymanie pozycji naszej witryny musimy dbać nieustannie, z uwagi na stale rosnącą konkurencję. Budowanie bazy linków (link building), ciekawe artykuły na tematycznych stronach z linkami odsyłającymi na naszą stronę to niektóre ze sposobów na budowanie wysokiej pozycji witryny na interesujące nas frazy. Ważne jest, aby nie zapominać o content’cie strony, stale należy uzupełniać ją w ciekawą dla internautów treść. W przypadku pozycjonowania samodzielne działania mogą być niezwykle trudne z uwagi na ogrom czynników, jakie wpływają na wysokie pozycje określonych fraz oraz specjalistycznej wiedzy, która pozwoli sprawniej i szybciej osiągnąć zamierzone cele w pozycji organicznej strony internetowej.

Na co się więc zdecydować?

Pozycjonowanie to długotrwałe działania wymagające ciężkiej pracy oraz dużego doświadczenia. Efekty nie są widoczne od razu, ale z czasem działanie okażą się bardzo opłacalne za sprawą stałej pozycji na długi czas.

AdWords może się przydać, jeżeli chodzi nam o szybkie i natychmiastowe działanie np. promocję usługi czy towaru, wyjątkową ofertę na specjalną okazję. Jeżeli zaczynamy naszą działalność w sieci, warto zainwestować w AdWords w celu uzyskania większego rozgłosu i zapoznać się z panującymi trendami.

Największe jednak korzyści przyniesie nam łączenie różnych metod marketingowych, jednak aby osiągnąć wyczekiwane efekty, potrzeba jest profesjonalnej wiedzy oraz odpowiedniego doświadczenia w tej dziedzinie. Naszą rekomendacją jest tutaj firma KamlegIT. Obecna na rynku od ponad 10 lat, posiadająca wysokie kompetencje w pozycjonowaniu stron internetowych, prowadzeniu kampanii Ads i szeregu innych typów marketingu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *