Siłownia czy klub fitness – co lepsze?

W ostatnich latach aktywność fizyczna jest „w modzie”. Coraz więcej osób decyduje się wykupić karnet na siłowni bądź zapisać się na ćwiczenia fitness. To świetny pomysł na wzmocnienie swojego ciała, zwiększenie pewności siebie, swojego samopoczucia, a nawet możemy zawrzeć nowe znajomości. 

Sprzęt do ćwiczeń w siłowni

Czy warto ćwiczyć ?

Codzienne ćwiczenia to najlepsze co możemy zrobić dla naszego ciała. Zalety wysiłku fizycznego:

  • wzmacnia nasze serce, mięśnie oraz układ odpornościowy,
  • odpoczynek po treningu jest niesamowicie przyjemny, oraz sprzyja powstawaniu endorfin w mózgu, które są hormonami szczęścia,
  • sprawia, że w ciągu dnia jesteśmy pełni energii, nie czujemy zmęczenia, ani przygnębienia,
  • ćwiczenia powodują spalanie kortyzolu, czyli hormonu stresu,
  • wysiłek jest dobrym lekarstwem na sen, będzie on głęboki i zdrowy,
  • zdrowie psychiczne również sporo zyska, zwiększymy pewność siebie,
  • dzięki treningowi spalimy zbędne kalorie.
Zapisz się na fitness

Zajęcia fitness są świetne dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Na początku często nie wiemy jakie ćwiczenia powinniśmy wykonywać.  Prowadzi je instruktor, który wszystko dokładnie wytłumaczy i poprowadzi nas na wstępie. Motywacja jest najczęstszym powodem, przez który przestajemy ćwiczyć. W tym przypadku umawiamy się na określoną godzinę, dlatego nie pójdziemy dla samego treningu, ale by dotrzymać terminu. Są też oczywiście wady tego typu aktywności. Jeśli mamy problemy z techniką i nie potrafimy do końca wykonać jakiegoś ćwiczenia, instruktor może tego nie wychwycić w większej grupie osób. Program jest określony z góry i nie jest dostosowywany do potrzeb jednostki.

Kobiety wykonujące ćwiczenia fitness na matach

Ćwiczenia na siłowni świetnym sposobem na ładną sylwetkę

Ćwiczenia na siłowni z reguły są bardziej intensywne niż fitness. Możemy je dostosować do siebie, nie mamy z góry określonego planu, którego musimy się trzymać, bez możliwości zmiany go. Trenerzy personalni są do naszej dyspozycji, pomogą nam dostosować harmonogram do naszych potrzeb, dzięki czemu nasze ciało nie będzie obciążane ani za bardzo, ani nie będziemy mieć zbyt małego balastu. Zaletą też jest to, że nie musimy trzymać się sztywno godzin treningów. Motywacja jest bardzo ważna przy wykonywaniu ćwiczeń, a kiedy nam jej brak, możemy przestać uczęszczać na siłownię. Często sami prowadzimy nasze treningi, co na dłuższy okres staje się nudne. Bez pomocy trenerów, których usługi są drogie, może się zdarzyć, że niektóre ćwiczenia będziemy wykonywać nieprawidłowo, a nikt inny nie zwróci nam uwagi.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *