Redmi zostaje oddzielną marką. Xiaomi skupi się na marce Mi.

Odłączenie się poszczególnych marek wewnątrz dużych firm nie jest niczym nowym. Tym bardziej na rynku chińskim, gdzie np. OnePlus oddzieliło się od Oppo. Jednak wielu było zaskoczonych ogłoszeniem CEO firmy Xiaomi o rozdzieleniu się tych dwóch marek. Zwłaszcza przy premierze nowego smartfonu w dniu 10 stycznia.

Co to dla nas oznacza?

Tak naprawdę dla nas jako odbiorców telefonów Xiaomi, zwłaszcza tych marki Redmi oznacza to głównie tyle, że zmieni się nazwa. Od teraz pełną odpowiedzialność za te budżetowe smartfony całkowicie przejmie na siebie firma Redmi, podczas gdy firma rodzicielska skupi się bardziej na marce Mi. Oznacza to również, że teraz Xiaomi ma „pod sobą” już 3 marki i są to: Mi, Redmi oraz Poco.

Redmi jako oddzielna firma.

Tak naprawdę sprawia to tylko, iż całkowita odpowiedzialność za szerzenie popularności marki spoczywa już tylko i wyłącznie na ich barkach. Nadal będą to telefony z niskiej-średniej półki. Jednak teraz daje to większe pole do popisu dla pracowników, aby nadal zwiększyć popularność telefonów z chin i być może powoli wprowadzać ludzi w smartfony z wyższych półek produkowanych przez Xiaomi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *